„Ce este natural, nu este urât”

Ești atât de frumoasă, femeie, în imperfecțiunea ta,

Mai multă frumusețe, nici cea mai pricepută mână nu-ți poate da!

Căci unde vrea omul să corecteze, cu o viziune limitată,

Rămâne-ntotdeauna o imagine mai mult sau mai puțin dezechilibrată…

Defectele te fac atât de specială, femeie,

Te fac să fii o stea distinctă în această Cale Lactee,

Care sclipește în felul ei și toată lumea o recunoaște,

Și care nu va semăna cu niciuna, oricâte după ea s-ar naște!

Păstrează-ți identitatea, suflet luminos, nu o pierde,

Căci ochiul străin, nu în detaliu, ci în ansamblu te vede,

Și oricât de multe drumuri ai parcurge-n căutarea unui sculptor ce face minuni,

Niciunul nu-l va întrece în măiestrie pe al nostru Creator și Tată bun…

beautiful-1867431_1920

P.S: Are cineva idee cine a spus citatul din titlu? Știu bine că l-am citit undeva, cred că era o expresie din latină, într-un roman, dar nu o mai găsesc… Cred că Shakespeare sau Dumas a spus-o, dar nu sunt sigură…

Update: Este vorba despre un proverb latin „Naturalia non sunt turpia” (Cele naturale nu sunt rușinoase.), deci cu un sens mai altfel de cum am folosit eu pentru poezie, dar în ediția veche a romanului pe care l-am citit acum mulți ani (încă n-am reușit să aflu care era) proverbul era tradus ca în titlu. Totuși, cred că mă bucur că s-a întâmplat așa. 🙂

22 de gânduri despre „„Ce este natural, nu este urât”

  1. Îmi place cum ai scris, nu știu despre citat…

    Cel mai mult mi-au plăcut aceste versuri: ”Păstrează-ți identitatea, suflet luminos, nu o pierde,

    Căci ochiul străin, nu în detaliu, ci în ansamblu te vede,

    Și oricât de multe drumuri ai parcurge-n căutarea unui sculptor ce face minuni,

    Niciunul nu-l va întrece în măiestrie pe al nostru Creator și Tată bun…”

    Trebuie să învățăm să ne iubim așa cum suntem, eu lucrez la acest aspect…

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

