Cometa

comet-begin-end_b88e400c608d8d70

Am ieșit repede afară, într-o noapte, să văd o cometă mare pe cer. N-am mai apucat să mă-ncalț și am alergat desculță până în curte, dar nu simțeam pietrele dure, căci îmi doream prea tare să o cunosc. Era o cometă specială, cu o inimă mare și la propriu și la figurat, doar că ea nu știa lucrul acesta. Sau poate știa, dar era prea ocupată să admire stelele din jur.

Dinainte să o văd, am știut cât e de diferită și de aparte. Ceva de dincolo de timp și spațiu m-a făcut să fiu sigură de asta. Priveam uimită ce arc minunat descrie pe cer și atunci mi-am dat seama ce parcurs frumos va avea viața ei.

Auzeam un sunet vag venind din direcția aceea, așa că am fugit cât am putut de iute pe un deal înalt din apropierea casei. Eram atât de aproape acum!… Puteam auzi clar cum cânta o melodie ce părea din alte galaxii. Când m-a văzut, a tăcut și m-a privit cu ochi mari și vii. „Cred că am avut dreptate”, m-am gândit eu, „în ființa ei Universul cântă pe alte note decât cele cunoscute.”

Cometa a-nceput apoi să-mi spună povești frumoase, în timp ce eu stăteam întinsă pe iarbă, cu fața spre cer și o priveam cum se îndepărtează. Se mișca atât de încet acum, ca și cum ar fi înaintat prin miere zaharisită… Spre dimineață, mi-am dat seama cât de departe ajunsese. Abia o mai puteam auzi.

-Nu pleca, te rog!… i-am spus. Îmi place atât de mult să te ascult… și mai ai atât de multe să-mi povestești, am atâtea întrebări să-ți pun! Îmi vor lipsi cuvintele tale, îmi vei lipsi tu…

Însă cometa a plecat, dar a lăsat în urma ei o coadă nesfârșită de stele nemuritoare, cu care mă consolez… De atunci le tot adun și uneori le sădesc în piept. Când îmi pun mâinile deasupra, tresar: se simte ca o ploaie de meteoriți…

Sursă foto: acilea

11 gânduri despre „Cometa

Lasă un răspuns

