Fără poezie…

Fără poezie, viața mea n-ar fi ritmată,

Ar fi un ocean calm, plin de apă sărată,

Fără poezie, viața mea n-ar avea rimă,

Sunetele s-ar căuta, fără vreodată de braț să se țină.

 

M-aș trezi dimineața, fără scop, plină de dezgust,

Aș servi în fiecare zi o pâine fără gust,

N-aș mai asezona cu imagini și metafore,

N-aș mai vedea într-un nor, un vapor fără de ancore.

 

Fără poezie, n-aș avea în toate o măsură,

Aș vorbi prea mult, n-aș avea lacăt la gură,

Și mai mult ca sigur n-aș fi în idei prea ordonată,

Un vers mototolit sub scaun și-o comparație sub pat aruncată.

 

Fără poezie, viața mea ar avea sigur culoare,

Dar n-aș mai găsi în ea strălucirea de la soare,

Nu m-aș mai fi îndrăgostit de lună și de stele,

N-aș mai fi văzut pe cerul nopții curcubeie…

 

Fără poezie, nu m-aș fi gândit că poate e posibil să zbor,

Nu m-aș mai fi dorit o constelație pe pământ să cobor,

Fără poezie, viața mea ar fi un deșert pustiu,

Unde aș trăi, dar nu mi-aș simți sufletul viu…

 

10 gânduri despre „Fără poezie…

Lasă un răspuns

