Raiul e aievea

Anul trecut, am văzut filmul „Raiul e aievea” (Heaven is for real, 2014), ecranizare a romanului cu același nume. Mi-a plăcut foarte mult, iar la sfârșit am fost surprinsă să văd menționarea că este realizat după o poveste reală. Pe scurt, în el este vorba despre povestea unui băiețel care în timpul unei operații, a intrat în moarte clinică și a călătorit cu sufletul prin Univers. Acesta le-a povestit părinților că l-a întâlnit pe străbunicul lui, decedat cu 30 de ani înainte și i-a spus mamei sale că el are două surori, deși avea una. Atunci mama lui și-a dat seama că este vorba despre o sarcină pierdută, despre care bineînțeles că nu-i spuseseră băiețelului. El le-a mai povestit și cum l-a întâlnit pe Iisus.

Tind să cred în aceste povestiri, pentru că și mie mi s-a întâmplat ceva, hai să zicem asemănător, deși e mult spus, e la o intensitate mult mai mică. Cu riscul de a părea și mai ciudată, dusă cu pluta, de a nu fi crezută etc. etc., m-am hotărât să povestesc…

Acum doi ani, m-am trezit într-o noapte pe la ora 4 să merg la baie. După ce m-am întors, la vreo 3-4 secunde după ce am pus capul pe pernă, am simțit că o forță mă trage de umeri, iar ochii nu-i puteam deschide, dar erau plini de o lumină orbitoare, cum nu am văzut niciodată. Nu sunt genul care să doarmă așa repede, îmi trebuie măcar câteva minute, uneori o jumătate de oră, alteori o oră-două… La scurt timp, am simțit că mă ridic ușor deasupra patului, dar în același timp îmi simțeam capul pe pernă. Țin minte că mi se părea destul de amuzant atunci, pe măsură ce continuam să mă ridic… adică să fiu ridicată. Apoi, văzând că se îngroașă gluma, mi-am zis „Ia să mă rog!”. N-am apucat nici să zic aceste cuvinte: „Doamne, Iisuse”, din Rugăciunea inimii (foarte scurtă, dar foarte puternică), că am simțit cum revin în corp și instantaneu am deschis ochii. Nu cred că e deloc o idee bună să te lași în voia acelei forțe fără să faci nimic, chiar dacă poate părea tentant unde ai putea ajunge…

Acum sunt sigură că a fost sufletul partea aceea din mine care se ridica, probabil sub acțiunea unei forțe demonice. Asta n-am de unde să știu, dar am simțit. Acum sunt sigură că Dumnezeu ne aude la orice ceas din zi și din noapte și că ne poartă de grijă, dar probabil trebuie să ne dorim și să cerem această grijă. Asta a fost singura dată când am simțit că ființa mea e compusă nu doar dintr-o parte…

Înainte de această experiență (care a fost și ultima de acest fel) am mai avut câteva „paralizii în somn” (sleep paralysis). Aceasta e descrisă ca pe un fel de afecțiune medicală, boală e mult spus, legată de fazele somnului, dar cred că e mai mult de atât.

Paralizia în somn înseamnă că te trezești dimineața, deschizi ochii, recunoști camera, dar nu-ți poți mișca niciun mușchi pentru câteva secunde. Primele dăți când mi s-a întâmplat m-am speriat destul de tare, credeam că nu o să mă mai pot mișca vreodată. Acele câteva clipe au fost foarte intense și-mi simțeam inima cum pompează sângele în artere sau nu știu cum să descriu acea senzație. Tot așa am început să mă rog, dar îmi reveneam mai greu. Am observat că paralizia se întâmpla dacă adormeam neînchinată și dacă eram și foarte obosită/ adormeam pe spate. De atunci nu mai uit măcar să mă închin când adorm și nu mi s-a mai întâmplat. Poate că aș fi crezut că e doar o afecțiune și aș fi mers la doctor, dar m-a pus pe gânduri faptul că totul se risipea când începeam să mă rog…

O dată în timpul paraliziei, mi s-a întâmplat să simt, chiar aproape să văd, un val negru care venea din colțul camerei și „m-a mușcat” de încheietura mâinii drepte. Toată ziua m-a durut puțin mâna, fără să am niciun semn sau ceva.

După ce mi s-au întâmplat toate astea, am dat un search pe Google (nu face toată lumea asta?! 😀 ) și am văzut că sunt foarte mulți pe forumuri și site-uri care au trecut prin așa ceva și au avut cam aceeași senzație că e o forță de altă natură în cameră. Aveți aici o poveste asemănătoare.

Scopul meu nu este să sperii, dar am simțit că ar trebui să-mi spun povestea măcar în scop informativ. Lumea înseamnă mult mai decât ce vedem noi, acum sunt sigură, am primit un semn, deși nu l-am dorit neapărat, oricum credeam. Dar poate acum cred mai mult. Nu vă doresc să treceți prin ce am trecut eu, e destul de nasol să comanzi corpului să se miște și să nu te asculte. Oricum, știți antidotul acum. N-am povestit nimănui toate acestea, pentru că îmi găsesc mai ușor cuvintele în scris și știu ce șanse mici sunt să fiu crezută, să transmit exact ce am simțit. Dacă n-aș fi trăit pe pielea mea, probabil n-aș fi crezut, așa că înțeleg.

Tot ce am scris aici este adevărat. Ce rost ar avea să mint?!…

Nimbooda (Lămâie)

 

(Traducere aproximativă din engleză)

Ye Nimbooda, Ay Nimbooda
Această lâmâie
Ho Ho Oo Ho…
Dhinak Dhinak Dhinak Dhinta
(Ritmuri clasice indiene)

Nimbooda Nimbooda Nimbooda (x2)
Lămâie
Arre Kaacha Kaacha Chhota Chhota Nimbooda Layi Do
Adu o lămâie crudă, mică
Nimbooda Nimbooda Nimbooda (x2)
Lămâie
Arre Kaacha Kaacha Chhota Chhota Nimbooda Layi Do
Adu o lămâie crudă, mică

Arre Layido Layido Laydo (x2)
Nimboo Layido                                                                                                                                      Adu o lămâie
Ja Khet Se Hariyala Nimbooda Layido
Du-te și adu o lămâie proaspătă, verde de pe câmpuri
Nimbooda Nimbooda Nimbooda (x2)
Lămâie

Nimbooda Nimbooda Nimbooda (x2)
Lămâie
Arre Kaacha Kaacha Chhota Chhota Nimbooda Layi Do
Adu o lămâie crudă, mică
Arre Layido Layido Laydo (x2)
Nimboo Layido
Adu o lămâie
Ja Khet Se Hariyala Nimbooda Layido
Du-te și adu o lămâie proaspătă, verde de pe câmpuri
Nimbooda Layido
Adu o lămâie
Aa Nimboo Layido
Adu o lămâie

(…)

Ah Ha

Deewanon Ki Buri Nazar Se Bachna Ho To Sunlo (x2)
Dacă vrei să te salvezi de deochiul îndrăgostiților nebuni, ascultă-mă,
Arre Khatta Khatta Nimboo Tez
Taie brusc lămâia acră
Chhuri Se Sar Pe Kaato
Cu un cuțit
Phir Chhota Chhota Nimbooda Kya Jaadu
Apoi ce minuni face această lămâie mică
Karega Dekho
Stai să vezi
Ki Buri Nazar Vo Khatti Hoyegi
Acel deochi va deveni acru
Phir Char Raste Pe Vo Utar Giregi
Apoi se va duce și va ateriza la intersecții

To Layido Layido Laydo (x2)
Deci adu
Nimboo Layido
Adu o lămâie
Ja Ja Ja Khet Se Hariyala Nimbooda Layido
Du-te și adu o lămâie proaspătă, verde de pe câmpuri
Nimbooda Layido
Adu o lămâie

Nimbooda Nimbooda Nimbooda (x2)
Lămâie
Nimbooda Nimbooda Nimbooda (x2)
Lămâie
Nimbooda

Arre Kaacha Kaacha Chhota Chhota Nimbooda Layi Do
Adu o lămâie crudă, mică
Nimbooda Layido
Adu o lămâie
Aa Nimboo Layi Layi Layi Layido
Adu o lămâie

Itna Sa Hai Par Hai To Rasila
E așa mică, dar gustoasă
Chakha Tha Bada Ta Hai Chabila
Am gustat-o și am fost fermecată
Nimbooda
Lămâie
Iski Khushboo Se Bhi Lalcha Jaata Hai Ye Mann
Parfumul ei îți face inima lacomă
Rakhde Zubaan Par Do Bas
Doar pune-o pe limba ta

Lekin Chaahat Mein Sajna Sajni Ko
Când în dragostea dintre un băiat și o fată
Lagti Hai Ek Duje Ki Nazar
Ei se deoache unul pe altul
Tab Un Mein Aksar
Apoi de multe ori este
Hoti Hai Meethi Takraar
O luptă dulce
Nimbooda Bole Hai Yehi Pyaar
Lămâia spune că asta este iubirea adevărată

Hurr…
To Layido Layido
Deci adu
Haan Layido Layido
Da, adu
Meri Suni Saheliyon Jaake Zara Layido
Prietenele mele doar se duc și aduc
Chhota Nimbooda
O lămâie mică
Layido
Adu-o

Nimbooda Nimbooda Nimbooda (x2)
Lămâie
Nimbooda Nimbooda Nimbooda (x2)
Lămâie
Nimbooda

Arre Kaacha Kaacha Chhota Chhota Nimbooda Layi Do
Adu o lămâie crudă, mică
Nimbooda Layido
Adu o lămâie
Haan Nimboo Layi Layi Layi Layido
Da, adu o lămâie

Hey Nimbooda Nimbooda Nimbooda (x2)
Lămâie
Nimbooda Nimbooda Nimbooda (x2)
Lămâie

Nimbooda Nimbooda Nimbooda (x2)
Lămâie
Nimbooda Nimbooda Nimbooda (x2)
Lămâie

Arre Kaacha Kaacha Chhota Chhota Nimbooda Layi Do
Adu o lămâie crudă, mică
Kaacha Kaacha Chhota Chhota Nimbooda Layi Do (x3)
Adu o lămâie crudă, mică
Nimbooda Layido
Adu o lămâie
Nimbooda Layido
Adu o lămâie
Haan Nimboo Layi Layi Layi Layido
Da, adu o lămâie!