Bal ritma(n)t

Un vers și-ncă un vers, pășesc cu grație pe foaie,

Găsesc colțul descuiat și se grupează în perechi chiar de la intrare.

Majordomul-Toc le anunță sosirea în marea sală de bal,

Iar ele încep să valseze duse de al tușului înșelător val.

 

Candelabru plin de stele de deasupra picură praf,

Iar dansul lor îmi mai dărâmă uneori caiete de pe raft.

Mi-e tare somn, dar ele mă iau și pe mine, mă trag de pleoape,

Puteți să-mi valsați mâna, dar lăsați-mă să dorm în astă noapte,

Cu inima cuibărită pe o carte!…

 

Pe-o carte mică de buzunar, ca să aibă destul loc,

Iar voi puteți să vă vedeți mai departe de rimă și joc.

Scrieți-vă pe ritmul inimii, cu măsura iubirii,

Iar apoi absorbiți-mă în lumea voastră, mai presus de legea firii!…

 

Mai presus de ea și mai presus de presus,

Să fiu un vers alb sau colorat pân` la următorul apus.

Iar apoi să-mi dați să beau din călimară, să mă trezesc,

Tot așa cuibărită pe-o carte și nimic să-mi amintesc…

 

Nimic să-mi amintesc, dar totuși de voi să nu uit,

Să capăt puterea să citesc pe buze și cu ochii să ascult.

Pe veci mi-aș dori să fiu invitată la al vostru bal,

Și dusă să mă las de al tușului (ne)înșelător val…

Vals.

 

12 gânduri despre „Bal ritma(n)t

  1. Pingback: Învârtitorii de cuvinte ai blogosferei – Illusion's Street

Lasă un răspuns

