Despre aparențe

20170314_114931a

Azi, când mă întorceam spre casă, l-am regăsit pe acest om, în același loc unde stă de obicei, sub schela unui bloc. De două săptămâni de când trec pe acolo, l-am tot observat fugitiv.

Astăzi, l-am văzut scriind de zor cu un pix roșu într-un caiet. Nu știu ce anume ar fi putut scrie, avea caietul ajuns la jumătate, era întors și avea trasată pe o pagină o linie ca un început de tabel, doar atât am putut observa în treacăt. Nici nu știu dacă scria ceva inteligibil, dar felul cum ținea caietul și pixul părea a spune multe despre el. I-am făcut poza de la distanță, căci așa am considerat de cuviință, deci nu știu cât de bine se observă…

După ce m-am îndepărtat, am stat să reflectez la asta, pentru că m-a impresionat foarte tare. Dacă acel om a fost cândva un profesor, dacă e un om învățat care și-a pierdut casa din vina lui sau nu, s-au mai auzit cazuri. E posibil să mă înșel, dar de ce ar scrie un om al străzii? Îți mai arde de așa ceva când stai direct pe jos și poate nu ai ce mânca? În scris este salvarea pentru multe sau chiar toate, dar.. până acum nu am mai văzut o asemenea scenă neregizată.

M-am gândit că poate l-am judecat greșit, pentru că săptămâna trecută l-am văzut fumând și m-am gândit: „Da, ia uite, cerșește ca să-și ia țigări sau mai știu eu ce…”. Dar cine suntem noi să judecăm până la urmă?! Știm noi toată povestea unui om? Știm noi toate supărările și problemele, putem noi să vedem rănile din suflet? Știm noi aprecia un om dincolo de niște haine murdare și o barbă nerasă de prea mult timp?!… Oricum ni s-ar părea un om, el merită respectul nostru.

Nu mai vrem să-i vedem, nu ne mai pasă, nici autoritățile nu fac nimic. Parcă avem un filtru pus pe ochi în care ei apar invizibili. Dar ei există, la fiecare colț de stradă, pe lângă blocuri, pe un carton, prin canale… oare acești oameni mai au o șansă?!

Asta mi-a adus aminte de altă poză pe care o aveam salvată, (poate nu la același nivel ridicat de tristețe sau poate nu e tristă deloc, pare a fi un chioșc de cărți și reviste), dar foarte motivațională:

15741200_1412252745452473_1433482982903050263_n

 

23 de gânduri despre „Despre aparențe

  1. Cred că, în multe situaţii, au suferit asemenea nenorociri în urma cărora, care dacă nu au fost lipsiţi de baza materială, ei nu au mai putut suporta şi au decât să trăiască astfel… Oameni cu poveşti dintre cele mai surprinzătoare sunt în situaţiile acestea…

    Apreciat de 1 persoană

  2. Uite, legat de fumat îți dau un răspuns – și eu fumez și, din cauza singurătății și lipsurilor materiale mi-a fost greu să mă las. Doi ani nu am fumat deloc. Continui ăs cred că primăvara asta chiar mă las din nou de fumat. Din cauza obișnuinței, țigara îmi ține loc de hrană uneori, e ca un substitut. Însă dacă vreau să fumez puțin, trebuie și să diminuez mult aportul caloric prin alimente, care sînt legate reflex de fumat și pe care trupul meu le cere din cauza unor diverse probleme fizice, nu psihologice. Orice om are cum spui tu povestea lui, nu putem ști ce simte sau gîndește și nu e drept să încercăm să ghicim. Orice om merită respectul. Textul tău este trist și adevărat. Exercițiul scrisului este necesar pentru mulți adesea, pentru întreținerea vieții, ca și hrana.

    Apreciat de 2 persoane

  3. Scuze pentru greșeală – am sris continui în loc de continuu și ăs în loc de să. Legat de aparențe – uneori oamenii nu fac greșeli de dactilografiere doar din oboseală sau neatenție (care sînt cauze mai frecvente), ci și din cauza unor afecțiuni ale trupului, cum sînt eu de exemplu, fiindcă adesea degetele îmi amorțesc. În ce privește diacriticele, eu sînt de modă veche și nu de mult m-am întors la forma veche de scriere.

    Apreciat de 1 persoană

  4. După cum ai precizat, fiecare oraș are astfel de cazuri, cu povești care ar merita scrise de cineva, dacă nu chiar de cel în cauză. Oameni obișnuiți sau titrați pe care soarta i-a adus în aceeași situație de sărăcie și umilință. Din păcate, am văzut că și serviciul de ambuanță îi ocolește, adesea.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

