Portret-robot

Îmi place să citesc. Nu chiar orice, am perioade când greu găsesc o carte care să-mi placă… Dar întotdeauna mi-a plăcut să citesc bunătatea pe chipul oamenilor. Întotdeauna se răsfrânge pe chipul lor această trăsătură: ochi calzi și blânzi, privire senină, sprâncenele parcă se arcuiesc, îmbrățișând arcadele, zâmbet abia sesizabil uneori, dar prezent mereu, prea rar încruntați și, de obicei, fără riduri mari pe frunte. Mai pronunțate în jurul gurii de la prea mult râs cu poftă. Vocea este binevoitoare, mereu acolo când cineva are nevoie de o încurajare sau un sfat. Mâinile nu se retrag spre ei, ci se întind spre ceilalți, așezându-se pe umăr. Parcă toată ființa lor emană căldură în jur.

Acum două zile, în stație, am văzut un om foarte înalt, cu părul alb și des, iar când s-a uitat la mine pentru o secundă, n-am putut să nu exclam involuntar în sinea mea: „Ce ochi de om bun! Sigur e un om bun!”. Genul acela de privire care ajunge în dreptul inimii, fără a căuta totuși să deranjeze.

Bunătatea nu se preface și nu zâmbește doar într-un colț al gurii. Bunătatea ține ochii larg deschiși și nu privește viclean pe sub gene. Ridică tonul vocii prea rar și atunci cu un scop bun, de dojenire și îndreptare. Bunătatea nu se bagă în viețile celorlalți și nu pleacă urechea la bârfe, nu le scornește și nici nu le dă mai departe. Nu are interese ascunse și nici nu vrea să profite de pe urma celorlalți.

Bunătatea nu încearcă să fie, pur și simplu este, și o dată cu ea și soarele zâmbește!

P.S: Un video mai vechi, care m-a impresionat foarte mult (piele de găină, cotcodaaaac), foarte posibil să-l știți:

Hai s-avem o zi plină de căldură!

14 gânduri despre „Portret-robot

  1. Mi s-a întâmplat şi mie să spun asta, să simt sau să detectez bunătatea din privirea cuiva. Nu ştiu să explic dar tu înţelegi că doar tu ai adus vorba. Inclusiv când mă uit la un film îmi spun „ăsta are privire de om bun”… 🙂
    Zi bună să ai!

    Apreciat de 2 persoane

  2. Așa se aleg și actorii pentru personajele pozitive sau negative, în funcție de fizionomia feței. E drept că uneori ni se insuflă o impresie eronată, pentru că, în viața reală, actorul care arată cinic și răutăcios, e de fapt un om amiabil și generos. Cum a fost cazul lui J.R. din serialul „Dallas”.

    Apreciat de 1 persoană

    • Ce drăguță ești, mulțumesc frumos! Da, fiecare cu talentul lui, unii cântă, alții dansează, sculptează, pictează, vorbesc multe limbi străine etc. Acum câțiva ani credeam că nu am fost înzestrată cu niciun talent nativ, dar s-a produs un „click” și am început să scriu…

      Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

