Un mic colț de rai…

Când îmi fac ordine în bibliotecă, simt că-mi fac ordine în viață. Îmi dau seama ce gen de cărți vreau să mai citesc, ce gen nu mai vreau, de ce emoții vreau să mai am parte, de care vreau să scap, ce trebuie să schimb la mine, ce decizii să iau…

Când reașez cărțile pe raft, îmi dau seama cât de puțin mai țin minte din romanele citite în copilărie. Poate doar o idee esențială, o lecție care m-a ajutat mai târziu, poate doar o imagine sau poate nimic. Pur și simplu lecturarea ei, a contribuit la îmbunătățirea vocabularului sau mi-a umplut sufletul de frumosul creat de alții.

Când mă uit la cărțile din bibliotecă, îmi dau seama că am adunat în timp o comoară mică. Poate cea mai prețioasă investiție pe care o poate face cineva. Investiție în mintea sa. Mi-aș dori să citesc mai mult, nu cum citesc în ultima vreme maxim patru- cinci cărți pe an. Sper că anul ăsta voi citi măcar șase :))

În generală citeam foarte multe cărți, eram abonată la biblioteca școlii și doamna bibliotecară mă iubea :)) Citeam pe nerăsuflate, dar acum m-am cam pierdut pe drum.  E drept, atunci nu erau atâtea tentații. Televizorul îl găseam interesant doar când erau Chip și Dale & co., (totuși nici acum nu mă pasionează), nu aveam internet și telefonul… era mai greu ca mine, un Alcatel neinteresant. Hai să găsim scuze acum!…

Mi-aș dori să pot călători în jurul lumii, ca să trăiesc pentru scurt timp viața oamenilor din alte locuri și să-mi cumpăr toate cărțile bune care m-ar ajuta să trăiesc viața oamenilor din alte timpuri, pentru totdeauna. Să trăiesc dincolo de timp și spațiu…

 

library-1856327_1920

8 gânduri despre „Un mic colț de rai…

  1. Exact așa mă simt și eu… Numai că mi-e ciudă că nu reușesc să-mi împart timpul cum trebuie astfel încât să citesc mai mult…altădată eram mai pricepută 🙂 Sunt atâtea opere frumoase care așteaptă să fie descoperite…și uite de asta mi-e ciudă!

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

