Răbdare

Întotdeauna, mi-au plăcut lucrurile făcute pe îndelete. Dimineața, îmi place să prăjesc pâinea pe tigaia-grill, în loc să o pun în prăjitor. Are un gust mai bun. Îmi place să-mi fac singură ceaiul și să nu-l iau de la automat. Să culeg din grădină fructe sau legume, mai proaspăt de atât nu se poate. Să aștept să cotcodăcească găina și apoi să iau din cuibar oul. Să ud o floare zi de zi și să aștept să înflorească încet sub ochii mei, în loc să o iau de la florărie direct înflorită și să usuce apoi… Să iau un animal de pui și să-l urmăresc îndeaproape în toate etapele lui de dezvoltare.

Cu mine, însă, nu am întotdeauna aceeași răbdare. Nu mai am răbdare să stau la semafor, nu mai am răbdare să aștept în stație minute bune… Nu mai am răbdare să-mi aștept vindecarea în stația Speranței. Am pierdut trenul Fericirii, iar acum aștept cu biletul mototolit în mână. Pe bancă, cu capul plecat și cu mâinile pe genunchi ca să mă susțin și să nu ajung până la asfalt cu fruntea.

train-1836126_1920Mă obosește capitala asta, deși am trăit întotdeauna aproape de ea. Noroc că stau într-o localitate mărginașă, altfel nu cred că aș fi rezistat. Mă obosește capitala asta care se crede buricul Pământului, dar e vai de capul ei. Prea multă aglomerație, prea multe mașini, prea mult stress, prea mult gunoi sub preș, prea multe promisiuni care cad din clădirile vechi, prea multă treabă făcută de mântuială doar „la vedere”, prea mult zgomot pentru nimic… Nu mai am răbdare…

Îmi place să mă uit la cer. Îmi place să admir culorile atât de variate ale răsăritului. Îmi place să ascult zgomotul liniștii. Să-mi regăsesc sufletul printre nori și să-l aduc înapoi în inima mea. Când mă uit la cer, parcă suport mai bine ce găsesc jos… Când mă uit la cer, îmi amintesc ce mică sunt. Când mă uit la cer, îmi amintesc că pământul e rotund, nu plat, se mișcă în jurul lui și în jurul Soarelui. Lumea nu se limitează doar la noi. Totul evoluează și noi toți, de altfel, cu acest tot…

11 gânduri despre „Răbdare

Lasă un răspuns

