Recenzie: Tată bogat, tată sărac

Săptămâna asta am citit (bine, mai am câteva pagini :d ) această carte de educație financiară, scrisă de Robert T. Kiyosaki. Nu mai 15129543_1804606886417632_3012968747557919745_ocitisem cărți de gen, dar fiind o carte recomandată de mulți, am zis să încerc.

De la primele pagini, m-a acaparat total. Autorul explică pe înțeles care e treaba cu banii și circuitul lor, folosindu-se de povestea celor doi tați ai săi: tatăl cel sărac este chiar tatăl lui, un profesor cu studii, foarte multă școală și cu un salariu bun, dar care mereu rămâne fără bani, iar tatăl cel bogat este tatăl prietenului său cel mai bun, un om cu puțină școală, dar care era milionar, prin căi legale desigur, pentru că își dezvoltase inteligența financiară.

Acesta a fost în cumpănă în copilărie, deoarece nu știa pe care din cei doi tați să-l asculte: pe cel sărac și să facă cât mai multe școli și să aibă o slujbă sigură sau pe tatăl cel bogat, să își dezvolte inteligența financiară și să știe puțin din toate.

Autorul ne povestește cum de mic, el și prietenul său au fost învățați prin desene și analogii diferența dintre pasive și active și cât de important este să inveștești în active (acțiuni, obligațiuni etc) pentru a te îmbogăți. Acesta ne sfătuiește să nu ne investim banii în case sau mașini, deoarece  acestea  nu ne aparțin cu adevărat date fiind impozitele din ce în ce mai mari. O dată ce alegi să muncești pentru patron, stat și bancă, ești prins în ceea ce el numește „Cursa șobolanului”, din care este mai greu de ieșit. În schimb, acțiunile, deși presupun riscuri mari, te pot îmbogăți încet, dar sigur, pe măsură ce investești în dezvoltarea inteligenței financiare.

Robert Kiyosaki ne învață că cei săraci și cei din clasa de mijloc muncesc pentru bani, iar la sfârșitul lunii nu mai rămân cu aproape nimic după ce plătesc impozitele, întreținerea, mâncarea, chiria, transportul, distracția, în timp ce bogații pun banii să muncească pentru ei.  Autorul ne spune cât de important este să muncești pentru a învăța, nu pentru bani și cât de important este autocontrolul, deoarece de cele mai multe ori când cineva câștigă dintr-o dată o sumă mare de bani (la loterie sau moșteniri), îi va pierde din cauza lăcomiei.

Deci, să primești mai mulți bani la salariu nu este o soluție pentru a te îmbogăți, trebuie să știi cum să-i inveștești ca ei să se înmulțească.

În rest, vă las pe voi, dacă vreți să descoperiți această carte interesantă.

Această prezentare necesită JavaScript.