Miros de cărți vechi…

book-1356441_1920

Îmi place cum miros cărțile vechi, au un miros atât de dulce, la propriu! Înainte să le citesc sau dacă iau din bibliotecă o carte citită demult, mă simt atât de bine când frunzăresc paginile și mă apropii ca să-mi inund nările de trecutul meu și al cărții.

Azi am mirosit „La Medeleni” de Ionel Teodoreanu. L-am citit în generală și a fost romanul care m-a făcut să simt altfel lumea, m-a făcut mai nostalgică, să apreciez și lucrurile vechi la adevărata lor valoare și să vreau să am un limbaj mai plastic.

Am terminat-o de citit pe 18 august 2008, ora 15:12:20 ( notasem la sfârșitul cărții, un obicei prostesc de-al meu…eram mai mică, dar acum…fac la fel, însă fără să mai trec și ora, nici chiar așa, că deh! :)) ).

Simt că timpul stă pe loc atunci când iau o carte citită demult și mă gândesc oare cât înțelegeam, ce înțelegeam, cât mai țin minte din ea?! Mi-ar fi plăcut să trăiesc la Medeleni, să fiu cu Monica, Dănuț, Olguța… Mi-ar fi plăcut să văd și buclele castanii ale lui Dănuț care aveau atâtea culori și reflexii.

Mi-ar fi plăcut să fiu și eu măcar pentru o zi personaj de roman…

12 gânduri despre „Miros de cărți vechi…

  1. „La Medeleni” nu are cum să miroasă altfel decât dulce, pentru că este una dintre cartile mele preferate, iar Ionel Teodoreanu e un maestru al cuvintelor. Cu toate astea, deși am citit-o de vreo patru ori, ultimul volum nu l-am citit niciodată, pentru că mi-a povestit cineva, atunci când l-am citit prima dată, tot prin generală, ce se întâmplă, iar eu o iubesc pe Olguța atât de tare, că nu vreau și nu pot să văd că moare.
    Fain obiceiul tău de a scrie la sfârșitul cărții când ai terminat-o, s-ar putea să-l fur și eu 😉

    Apreciat de 1 persoană

  2. Pingback: Miros de cărți vechi… — Versuri nemachiate | maranceastefan

Lasă un răspuns

