Mulțumesc!

Mulțumesc, soare, că mă învălui cu lumina ta! Mulțumesc că îmi inunzi retina cu strălucire și căldură și parcă toate le văd cu alți ochi.

Sunt recunoscătoare pentru tot ce am, pentru că am o familie care se gândește la mine mereu, pentru că am un acoperiș deasupra capului, pentru că nu mă gândesc oare ce voi mânca mâine, pentru că văd, aud, vorbesc, merg și îmi pot purta singură de grijă.

Sunt recunoscătoare pentru tot ce mi s-a întâmplat bun sau rău.

Sunt recunoscătoare pentru că sunt sigură că Cineva, acolo, „în înălțimi”, are grijă de mine și mă ajută când îi cer ajutorul.

Sunt recunoscătoare pentru fiecare durere fizică sau psihică, pentru că îmi amintește că sunt un om nemuritor într-un trup muritor.

Miros un trandafir de dulceață, mângâi un cățel care se uită la mine toată ziua, mă urc într-un nuc ca să mănânc cele mai proaspete nuci și să mă înverzesc pe mâini, alerg pe câmpurile goale de parcă aș înainta la infinit…

Pe o tablă ruginită agățată de fântâna de la marginea satului, cineva a scrijelit niște cuvinte într-o vreme pe care nu am trăit-o… Sună ca un fel de blestem care să protejeze apa de răuvoitori pentru eternitate.  Mă apropii ușor sfiioasă și scot o găleată de apă. Inima îmi cere un fel de ritual, în liniștea asta sacră, așa că mă închin și beau puțină apă rece… atât de rece…

Vântul mă-nfioară și mă uit în jurul meu…foarte pustiu. Dar iată, se zărește conturul unei mașini pe linia orizontului, se apropie și în urma ei se ridică praful. Văd că șoferul ridică mâna spre mine și mă salută.. oare cine sunt, ei mă cunosc? Le răspund la salut și închid ochii, încercând să-mi aduc aminte gustul pâinii cu maia, fără drojdie, făcută de bunica mea. Cea mai bună pâine din lume. n-am mai găsit nicăieri ca ea…

woman-705691_1920

 

 

9 gânduri despre „Mulțumesc!

Lasă un răspuns

