Sub lupă

sherlock-holmes-147255_1280

Rezemată într-o parte, cu un roman în mână,

Citesc în metrou și aștept la stația mea să ajungă.

Deducțiile lui Sherlock Holmes mă captivează

Și rareori mai aud câte ceva,

Când vocea detectivului răsună în preajma mea…

 

 

 

Își aprinde o pipă și se gândește în tăcere,

Iar Watson nu-i vorbește atunci când acesta i-o cere.

Pune cap la cap detaliile observate pe teren, la locul faptei

Și rezolvă fiecare caz într-un fel aparte.

 

Ce mod original de a studia doar ce te interesează,

Și în profesia ta pricepere îți generează.

Fără a-ți păsa că în alte domenii nu știi lucruri elementare,

Dar să cauți la nevoie în biblioteca ta despre fiecare.

Să fii mereu curios și să răzbați dincolo de ce pare a fi,

Să existe și pentru tine un sens al verbului „a trăi”.

 

Când îți explică raționamentul lui, îți dai seama cât de puține vezi,

Că degeaba vezi cu ochii, dar cu mintea nu prelucrezi.

Aud ca prin vis că trebuie să cobor și mă îndrept spre ușă

Mulțumită că ale mele gânduri obsesive au rămas puțin pe tușă.

 

