Cronofagi

De ceva vreme am realizat cât timp pierd aiurea, fără să fac ceva productiv, să lucrez la educația mea, să merg într-un loc unde să respir cultură, să fac ceva care să conteze cu adevărat în timp… Cât de greu deschid o carte și cât durează uneori până o termin, ce repede deschid televizorul și mă uită Dumnezeu acolo, cum navighez de la o pagină la alta pe internet și nu mai ies din labirintul acesta încâlcit. Astăzi este a doua zi fără Facebook pentru mine și, după ce am dat turul câtorva site-uri pe care le frecventez de obicei, chiar și unele educaționale și am văzut cam tot ce mă interesa, am realizat că nu mai aveam ce face pe internet!

Dar, chiar atunci, o voce interioară spunea: „Vezi ce mai e pe Facebook!! Vezi ce mai e pe Facebook!! Muhaha „. Nu am intrat și lăsând gluma la o parte, sunt foarte mulți cronofagi în jurul nostru și trebuie să învățăm să ne ferim… Cred că nu ar strica un curs de managementul timpului și mai multă conștientizare. Uneori mă simt că aș fi pe pilot automat. La sfârșitul zilei (marea majoritate a lor), mă simt goală pe interior, simt că am pierdut o zi din viață și nu am folosit-o în totalitate… Și atunci mă așez în pat cu mâna la falcă, trag pătura peste mine și mă gândesc de ce se întamplă toate astea.

Parcă nici obișnuitele „To do- List” nu mă motivează întotdeauna, mi se par atât de neatins obiectivele. Totuși sunt un punct de plecare.. La fiecare început de an îmi trasez niște direcții și anul acesta văd că pe unele le-am îndeplinit, altele încep să prindă formă, altele rămân în stand-by. Asta spre deosebire de alți ani când dacă îndeplineam un punct era minune-mare. E foarte important să avem niște destinații spre care să tindem altfel „Niciun vânt nu este favorabil unui vapor fără port de destinație.”(Seneca), dar în același timp să muncim pentru a le realiza. M-a ajutat foarte mult ce am citit pe un site legat de descoperirea vocației, unde era menționat și acest citat.

Tot navigând, am mai găsit o altă metodă de îndeplinire a obiectivelor, și anume panoul visurilor. Se vrea o metodă mai rapidă și presupune să îți scrii visurile pe post-it-uri, detaliat și apoi să cauți imagini care să reprezinte exact ce îți dorești și apoi să le lipești pe un panou pe care să-l vizualizezi zilnic. Astfel, atenția ta va fi concentrată la ele și muncind le vei obține. Pare o metodă bună ce merită încercată…

4 gânduri despre „Cronofagi

Lasă un răspuns

